Ce sunt articolele SEO și advertorialele? Content marketing vs Native advertising

Ce este un advertorial?

Internet marketing-ul s-a transformat într-o competiție acerbă. Încă din primii ani ai apariției sale, SEO-ul a fost privit ca o unealtă de marketing destinată celor care cu adevărat doresc să ajungă în vârf. Dar în ziua de azi, diferențele dintre profesioniști și amatori au devenit și mai accentuate.

Oricine poate scrie un articol. Însă doar câțiva sunt capabil de realizarea unui articol SEO. Mai puțini pot scrie advertoriale. Și doar o infimă parte, un advertorial SEO. Există diferențe mari între toate aceste tipuri de articole, iar pentru a conștientiza importanța fiecăruia dintre ele, le vom discuta pe rând, în paragrafele ce urmează:

Ce este un articol SEO?

Conceptul de articol SEO pune în dificultate mai ales persoanele familiare cu presa tipărită. Oricine adoră tabloidele sau orice alt tip de ziare și reviste, are idee cum să scrie un material ce și-ar putea găsi locul printre paginile acestora. Dar în ceea ce privește internetul, există o mare diferență între articolele care doar există și articolele care într-adevăr se citesc. Aceasta constă în optimizarea pentru motoarele de căutare. Hai să ne punem în pielea unui cititor și să vedem din punctul lui de vedere cum stau lucrurile.

Atunci când cumperi o publicație tipărită, șansele să citești măcar 60% din conținutul ei, chiar și pe diagonală, sunt mari. Într-adevăr, se consideră că articolele de pe primele pagini au o vizibilitate mai bună și din acest motiv, pentru publicitatea de acolo se plătește mai mult. Dar ca cititor, când întreaga ta lectură se rezumă la doar câteva zeci de pagini glossy pe care ai cheltuit niște bani, instinctiv faci tot posibilul să citești cât mai mult din ceea ce ți se oferă. Însă nu același lucru îl putem spune și despre articolele online.

Pe internet, majoritatea informațiilor sunt gratuite. Cam tot ceea ce te interesează se află la doar câteva click-uri distanță și pentru că nu trebuie să plătești pentru ce citești, nici nu te simți dator față de banii tăi să duci lectura până la capăt. De aceea, ca să-ți atragă atenția, între creatorii de conținut să dă o luptă aprigă.

Cum se scrie un articol SEO și ce beneficii oferă?

În politica sa, Google o ține sus și tare că în calitate de creator de conținut nu trebuie să te axezi decât pe livrarea unor articole originale și utile. Dar, din experiență, tindem să credem că în rețeta articolelor cu performanțe bune în SERP a fost adăugat și ceva în plus, iar ingredientul secret constă în optimizare.

Articolele SEO se scriu în scopuri de content marketing. Ele promovează un bun sau un serviciu vândut pe site-ul pe care sunt postate, oferind informații utile pentru cititori în legătură cu acesta. Pentru crearea unor articole SEO eficiente, se elaborează mai întâi o strategie de marketing bazată pe cuvintele cheie potrivite afacerii promovate și se scriu apoi articole originale și utile pornind de la ele. Acestea ajută la creșterea vizibilității în mediul online și la depășirea concurenței în SERP.

Nu există niciun lucru sau serviciu perfect. De aceea este important ca deși scrii un articol de promovare, să nu exagerezi cu proprietățile produsului despre care vorbești. O astfel de abordare, chiar dacă e vorba de site-ul companiei care comercializează produsul respectiv, poate face mai mult rău decât bine imaginii sale. De aceea, când apelezi la content marketing, scrie articole SEO de prezentare, dar fii mereu obiectiv!

Câteva din punctele esențiale ale unui articol SEO

  • alegerea celor mai potrivite cuvinte cheie;
  • utilizarea cuvintelor cheie în locurile potrivit;
  • elaborarea unui titlu și a unei descrieri meta originale;
  • lizibilitate și aspect plăcut în pagină;
  • conținut promoțional, obiectiv și informativ.

Ce este un advertorial?

Un advertorial este o formă de publicitate deghizată într-un editorial. Ca formulă, advertorialele conțin în proporție de 90% informații utile și gratuite și doar 10% publicitate. Este foarte important să înțelegem faptul că advertorialele au puține lucruri în comun cu ceea ce numim content marketing. În timp ce advertorialele se publică doar pe site-uri cu autoritate mare și se bazează în principal pe livrarea de informații utile, content marketing-ul se referă la articolele publicate pe blogul propriul site în care se face trimitere către bunul sau serviciul ce reprezintă subiectul articolului.

Atât în cazul adevertorialelor, cât și articolelor SEO se pune mult accent pe creativitate. Dar abordarea pentru fiecare dintre ele este complet diferită. În cazul articolelor SEO promovarea produselor sau serviciilor este esențială. Când accesează un site comercial, cititorul vrea să afle mai multe despre ceea ce se vinde pe site-ul respectiv. Dar la advertoriale, publicitatea se face mascat, pentru că principalul motiv ce determină lectura unui astfel de material este descoperirea unei surse de inspirație și în niciun caz o listă de cumpărături. Pe scurt, advertorialele trebuie să sugereze și nu să impună achiziția unui produs!

Cum se scrie un advertorial și ce beneficii oferă?

Pentru advertoriale se alge obligatoriu un subiect de mare interes care să aibă legătură cu produsul sau serviciul promovat și se dezvoltă pe baza lui un articol. Dacă vrei să promovezi un brand de cafea de exemplu, nu scrii ca și cum ai scrie pe site-ul care vinde brandul respectiv, ci compui un articol de tipul:

  • Beneficiile cafelei pentru organism
  • Cum să prepari o cafea absolut delicioasă?
  • Ce se întâmplă dacă bei cafea zi de zi?

Articolul trebuie în primul rând să fie util pentru cititori, iar informațiile sale să poată fi puse în aplicare chiar și în lipsa unei investiții.

Cu alte cuvinte, un advertorial eficient este acel tip de articol pe care vrei să-l salvezi undeva în terminalul tău pentru a te întoarce la el ori de câte ori vrei să recitești informațiile pline de sfaturi pe care le conține. Dar, pe lângă acestea, el mai are și ceva în plus. Este vorba de un element cheie care face trecerea la următorul nivel și care presupune investiția în bunul sau serviciul promovat.

Advertorialele scrise inteligent nu fac niciodată reclamă pe față. Ele oferă suficientă valoare fără a cere nimic în schimb, iar pentru site-ul companiei care le solicită sunt utile deoarece, în primul rând, livrează trafic.

Câteva din punctele esențiale ale unui advertorial

  • originalitatea și creativitatea;
  • limbajul nativ, fluid, pe înțelesul cititorilor;
  • publicarea pe un site cu autoritate mare;
  • un strop de publicitate;
  • valoare reală pentru cititori.

Ce este un advertorial SEO?

Gândește-te la un advertorial SEO ca la un advertorial optimizat. Fiind postate exclusiv pe site-uri cu autoritate mare, pentru advertoriale, nu se pune accent pe latura tehnică, ci doar pe utilitate, deoarece ele se bucură oricum de popularitate datorită numărului mare de cititori ai publicației respective.

Dar, spre deosebire de un advertorial obișnuit, un advertorial SEO obține performanțe bune și în SERP. Astfel, la numărul oricum mare de cititori ai publicației respective, se adaugă și utilizatorii motoarelor de căutare care accesează adresa advertorialului respectiv, găsindu-l în SERP. Astfel, un advertorial SEO este probabil cea mai puternică unealtă de marketing de care poți profita pentru promovarea site-ului tău.

Cum se scrie un advertorial SEO și ce beneficii oferă?

În ceea ce privește compunerea și editarea, advertorialele SEO sunt cele mai complexe. Ele îmbină avantajele optimizării cu cele oferite de advertoriale și se transformă pentru companiile care le solicită într-o armă imbatabilă. Advertorialele SEO au substanță, la fel ca orice alt advertorial; dar se bucură și de o vizibilitate crescută, așa cum este cazul articolelor SEO.

Pentru a scrie un advertorial SEO este nevoie de o minte creativă, dar care poate să gândească structurat și să livreze informația într-un mod tehnic. Pentru a atrage atenția publicului, advertorialele SEO se compun tot pornind de la subiecte de interes, dar ținându-se totuși cont de regulile optimizării. Pentru ca cititorii să-l perceapă ca pe un articol nativ, cel care scrie advertorialul trebuie să aibă talentul de a vorbi natural, dar să editeze conținutul în așa fel încât acesta să fie pe placul motoarelor de căutare.

Câteva din punctele esențiale ale unui advertorial SEO

  • alegerea unui subiect de larg interes;
  • încadrarea în tipare fixe fără a afecta naturalețea limbajului;
  • publicarea pe site-uri media populare;
  • promovarea unui bun sau serviciu sub formă de sugestie;
  • informații foarte valoroase pentru cititori.

Ce fel de creator de conținut poate scrie toate cele trei tipuri de articole prezentate mai sus?

Doar un creator de conținut specializat în content marketing, dar și native advertising poate scrie:

  • articole SEO;
  • advertoriale;
  • advertoriale SEO.

Sunt puțini creatorii de conținut care să aibă și pregătirea lingvistică necesară compunerii unui conținut unic, dar și studii tehnice de optimizare, majoritatea concentrându-se pe o singură direcție. Însă, echipa articoleseo.ro îți poate oferi orice tip de conținut ai nevoie pentru afacerea ta. De la articole SEO cu meta titluri, descrieri elaborate și cuprins atrăgător și până la advertoriale tradiționale sau SEO, aici poți solicita exact articolele de ai nevoie!